イスラム国が湯川さん殺害写真を公開

深夜12時ごろ帰宅し、テレビをつけていたら画面に速報が出た。
夜11時すぎ、ネットに後藤健二さんの写真がアップされ、そこに湯川さんが殺害されたと英語で語る男性の音声が流れているという。
ユーチューブでその画像を見つけた。オレンジ色の服の後藤さんが、胸の前に写真を掲げている。その写真はあまり鮮明ではないが2枚。右がオレンジ色の服でひざまずく男性の写真、左がオレンジ色の体の上に男性の頭部が乗っかっているように見える写真だ。

英語の音声は、日本人風の発音で、おそらく後藤さんだろうと思われる。

日本が、これまで経験したことのない新たな段階に突入したように感じる。
とりあえず、このサイトの文字と音声を訳してみる。

まず、英語の文字で「このメッセージは後藤健二の家族と日本政府が受け取った」とある。
This message was received by the family of Kenji Goto Jogo and the government of Japan

ついで後藤健二さんの写真とともに英語の音声が流れてくる。

「私は後藤健二です。これは、イスラム・カリフ国で殺害された私の同房の仲間、ハルナの写真です。
あなたがたはタイムリミットのある警告を受け、私を捕えている者たちはその警告の言葉に従って行動した。
安倍(首相)、あなたがハルナを殺した。

私を捕えている者たちの殺害警告を真剣に考えず、72時間以内に行動しなかった。
愛する妻、リンコ(妻の名前か)。愛している。二人の娘に会いたい。

安倍(首相)が私に関して、同じことをしないようにしてほしい。あきらめないでくれ。
私の家族、友人、「インディペンデントプレス」の仲間とともに政府に圧力をかけ続けてほしい。
彼ら(イスラム国)の要求はより簡単になった。公正なものだ。彼らはもはやお金を要求していない。

だから、あなたがたはテロリストに資金を提供することを心配しなくてよい。彼らの要求は、獄中にいるサジダ・アルリシャウィの釈放だけだ。
シンプルだ。サジダを彼らに引き渡せば私は解放される。いま、これは可能に思えるし、政府はすぐそこにいる。
その方法はこうだ。皮肉なことに、(日本)政府の代表たちは、サジダが囚人とされているヨルダンにいる。私の命を救うのがいかに簡単か、今一度強調しておきたい。彼女をイスラム国に引き渡せば、私はただちに解放されるのだ。私と彼女の身柄交換だ。

リンコ、これが私の最期になるかもしれず、殺されるかもしれない。これが君が聞く私の最後の言葉にならないようにしてほしい。
安倍が、私まで殺さないようにほしい。」

I am Kenji Goto Jogo
You have seen the photo of my cell mate Haruna slaughtered in the land of the Islamic Caliphate.
You were warned you were given deadline and so my captors acted upon their words.
Abe, you killed Haruna
You did not take death threats of my captors seriously and you did not act within the 72 hours
Rinko, my beloved wife, I love you
And I miss my two daughters
Please don’t let Abe do the same for my case.
Don’t give up.
You along with my family, friends my colleagues in the independent press must continue to pressure our government.
Their demand is easier They are being fair
They no longer want money
So you don’t need to worry about funding terrorists
They are just demanding the release of their imprisoned sister Sajida al-Rishawi
It is simple
You give them Sajida and I will be released
At the moment, it actually looks possible and our government are indeed at stone throw away
How?
Our representatives are ironically in Jordan where their sister Sajida is held prisoner by the Jordanian regime
Again I would like to stress how easy to save my life
You bring them their sister from the Jordanian regime and I will be released immediately
Me for her,
Rinko These could be my last hours I may be a dead man speaking
Don’t let these my last words you ever hear
Don’t let Abe also kill me
(聞き取りに間違いがある可能性があります)